Mišični vozli ali prožilne točke (trigger points)

pasted image 0

Prav zagotovo ste že kdaj doživeli ali pa celo zdaj, medtem, ko to berete, doživljate napeto, občutljivo mesto v mišici, ki kar noče izginiti? To bi lahko bila prožilna točka (trigger point), znana tudi kot mišični vozel. Mišični vozli so lahko izredno boleči in povzročijo vrsto drugih negativnih učinkov na telo.

V tem zapisu bom razkrila, zakaj nastanejo mišični vozli, najpogostejši vzroki za njihov nastanek, negativni učinki mišičnih vozlov, kako si lahko preventivno pomagate in kako jih lahko zdravite s terapevtsko masažo in raztezanjem.
 

Kaj so mišični vozli in kako nastanejo?


Mišični vozli so majhna, napeta in občutljiva področja, ki se razvijejo v mišicah. Ti vozli so na otip kot majhne izbokline ali trda področja v mišicah in so lahko izredno občutljivi na dotik. Mišični vozli nastanejo zaradi majhnih poškodb oziroma natrganih mišičnih vlaken. Od tega, koliko mišičnih vlaken je prizadetih, je odvisno, kako velika je poškodba. Posamezna mišična vlakna so združena v snopiče, več mišičnih snopičev skupaj tvori mišico. Majhne poškodbe mišičnih vlaken povzročijo nastanek mišičnih vozlov. 

Mišični vozli so boleči ter vplivajo na obseg gibanja in mobilnost na prizadetem območju. Lahko povzročijo tudi posredovano bolečino, ki je bolečina, ki se čuti v drugih delih telesa. Naprimer, mišični vozel v rami lahko povzroči bolečino in nelagodje v vratu ali roki ter celo tenzijski glavobol.
 

Kateri so najpogostejši vzroki za nastanek mišičnih vozlov?

  • Hitri in nenadzorovani gibi,
  • pretiran mišični napor,
  • slaba gibljivost sklepov,
  • nepravilna ponavljajoča se drža,
  • slab krvni pretok, 
  • pomanjkanje fizične pripravljenosti,
  • dehidracija,
  • nezdrava prehrana, 
  • stres.

Kateri so negativni učinki mišičnih vozlov?

  1. Bolečina in nelagodje: Mišični vozli lahko povzročijo lokalizirano bolečino in nelagodje v prizadeti mišici, pa tudi posredovane bolečine v druge dele telesa.
  2. Zmanjšan obseg gibanja: Mišični vozli lahko povzročijo togost in zmanjšan obseg gibanja v prizadeti mišici, zaradi česar je težko premikati prizadeti del telesa
  3. Mišična oslabelost: V nekaterih primerih lahko mišični vozli povzročijo mišično oslabelost in izgubo moči v prizadeti mišici.
  4. Težave z držo: Mišični vozli lahko povzročijo težave z držo, tako da spremenijo način delovanja mišic in vplivajo na poravnavo telesa.
  5. Motnje spanja: Kronična bolečina, ki jo povzročajo mišični vozli, lahko moti spanje in vodijo do utrujenosti.
  6. Čustveni vpliv: Kronična bolečina, ki jo povzročajo mišični vozli, ima lahko tudi čustvene učinke, kot so anksioznost, depresija in razdražljivost.

Kaj lahko storite za odpravo mišičnih vozlov?


Ukrepate takoj, ko začne boleti! Kot maserka, terapevtka in učiteljica joge opažam, da ljudje ponavadi čakate, da bo bolečina minila sama od sebe ali pa se nekateri, če bolečina traja dalj časa, poslužujete protibolečinskih tablet. Bolečina je signal, ki vam daje možnost, da spremenite življenjski slog in ozavestite, kaj lahko storite, da izbojšate svoje počutje. 

Ena izmed preiskušenih alternativna in predvsem preventivnih metod odpravljanja ali preprečevanja nastajanja mišičnih vozlov je terapevtska masaža. Kot maserka k težavam pristopam celostno in se poleg zdravljenja simptomov, osredotočam predvsem na prepoznavanje in odstranjevanje vzrokov za njihov nastanek. Masažna terapija vam bo pomagala ne le pri mišičnih vozlih, pač pa tudi pri ohranjanju telesnega in duševnega ravnovesja. Ne glede na to, ali obremenjujete mišice pri delu ali športu, je terapevtska masaža odlična za sprostitev, saj vam povrne gibljivost in lahkotnost, s tem pa preprečuje nastanek nadaljnjih bolečin ali poškodb.

Ker poleg izvajanja masaž in terapij poučujem tudi jogo, vem kako pomembno je redno raztezanje telesa. Vsakemu izmed vas, ki se name obračate po pomoč, zatorej svetujem tudi vpis na redno vadbo joge. S pravilnim in rednim raztezanjem boste zmanjšali mišično napetost, poleg tega pa se preko dihalnih vaj in umiranja, naučili obladovati stresne okoliščine. 
 

Kako lahko sami preprečite nastanek mišičnih vozlov?

  1. Pijte zadostne količine vode: Zadostna hidracija omogoča ustrezno namazane sklepe. To zmanjša bolečine v sklepih in vnetja. Voda pomaga podpirati mišice in sklepe, da boljše delujejo in vas podpirajo pri vsem, kar počnete. Ko ste ustrezno hidrirani, voda prenaša kisik in hranila do mišic ter odnaša odvečne snovi.
  2. Načrtujte redno telesno aktivnost vsak dan: Izvajajte jogo, raztezajte se, pojdite v naravo na sprehod ali hribe, kolesarite, plavajte, obiščite fitnes. Pomemno je, da najdete vadbo, ki ustraza vam in jo izvajate redno.
  3. Spremenite telesni položaj/držo: Pri delu za pisalno mizo in računalnikom se potrudite, da se čimvečkrat (vsaj vsako uro) raztegnete in malo sprostite svoje mišice.
  4. Prehranjujte se zdravo in uravnoteženo: Omejite vnos predelane in hitre hrane ter se poslužujte lahkotne zdrave hrane. Svoje mišice nahranite z osnovnimi sestavinami, ki jih potrebujejo za razvoj in s tem ohranjajte zdrave telesne funkcije.
  5. Privoščite si zadosti spanja: Spanje vpliva na celo vrsto sistemov v človeškem telesu, zato procesi, ki potekajo med spanjem, logično vplivajo tudi na vaše mišice in regeneracijo celotnega telesa. Najboljši način sprostitve je spanje, tako za mišice kot za povečanje vaše splošne zmogljivosti.
  6. Samomasaža s teniško/masažno žogico ali valjčkom: Prva pomoč v boju proti trdovratnim miščnim vozlom je vsekakor samomasaža s teniško/masažno žogico za manjše obolelo območje in valjčkom za večje. Samomasaže izvedete tako, da na mesto, kjer čutite bolečino in zategnitev pritisnete z žogico in z njo krožite po občutljivem mestu nekaj minut oziroma toliko časa, doker bolečina ne popusti. Seveda je tudi za to potrebno nekaj znanja in občutka, zato vam svetujem, da ob močnejši in dalj trajajoči bolečini obiščete izkušenega masažnega terapevta. 

Za konec naj vas pospremim z mislijo, ki lepo povzame, kako sta za zdravje na vseh nivojih, pomembna zavedanje in celosten pristop: “Telesna, umska in duhovna raven delujejo v medsebojni povezavi. Spodbujajte telo, kolikor hočete. Toda dokler ne boste prenovili tudi stanje uma in duha, ne boste spoznali zdravega življenja in vitalnosti.” - Greg Anderson

Avtor: Suzana Dolenc
Vir: splet

 

Preberite tudi...

Voda z limono

Kozarček tople vode z limono za dobro jutro in odlično počutje.

Učinkovitejša masaža

Kako lahko sami prispevate k učinkovitejši masaži?

Domači piling za telo in obraz

Preprost recept za mehko in sijočo kožo.

Deli vsebino s prijatelji



Sankari, Suzana Dolenc s.p.

Poslovni prostor in opravljanje storitev: Ljubljana - Podutik

 
Davčna št.: 26961768
TRR: SI56 1010 0005 0220 387
Intesa Sanpaolo Bank d.d.
   
Telefon: 040 377 126
E-mail: info@zdravilnikoticek.si
   
Prijava, vprašanje, mnenje? Pišite mi.
Sporočilo ni poslano! Preverite vnesena polja.

Sporočilo je poslano

Spoštovani, sporočilo je bilo uspešno poslano. Odgovorili vam bomo v najkrajšem možnem času.

Želimo vam lep dan,
www.zdravilnikoticek.si
Podari izvirno darilo
Preberi priporočila
Prikaži na zemljevidu
Copyright © 2024 Sankari, Suzana Dolenc s.p. | O piškotkih